expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Sunday 14 October 2012

~BiLa InSaN iTu~


Seringkali kau merendahkan ku
Melihat dengan sebelah matamu
Aku bukan siapa-siapa
*courtesy of LirikLaguIndonesia.Net
Selalu saja kau anggap ku lemah
Merasa hebat dengan yang kau punya
Kau sombongkan itu semua
Coba kau lihat dirimu dahulu
Sebelum kau nilai kurangnya diriku
Apa salahnya hargai diriku
Sebelum kau nilai siapa diriku
Seringkali kau merendahkan ku (kau merendahkan ku)
Melihat dengan sebelah matamu
Aku bukan siapa-siapa
Coba kau lihat dirimu dahulu
Sebelum kau nilai kurangnya diriku
Apa salahnya hargai diriku
Sebelum kau nilai siapa diriku
Coba kau lihat dirimu dahulu
Sebelum kau nilai kurangnya diriku
Apa salahnya hargai diriku
Sebelum kau nilai siapa diriku
Sebelum kau nilai siapa diriku

lagu dari armada band ini mengingatkan aku tentang sesorang kawan.entahlah,sukar rasa menerima bila dia sudah menolakku jauh dari kehidupannya.tidak mahu la nak mention namanya,tapi sesungguhnya aku tidak mengerti apa salahku sehingga dia amat membenciku.dan sekarang baru la aku faham bahawa SEKALI DIBENCI AKAN SELAMA LAMAYA BENCI.apa2 pun terimalah dengan hati yang terbuka walaupun perihnya seperti ditikam.dengan tidak mahu mengharapkan kebencian,aku kena teruskan jua kehidupan ini walaupun terasa sangat diri ini hina di matanya.sesungguhnya,aku secara jujurnya TIDAK PERNAH MARAH MAHUPUN BENCI dengannya.tapi dia buat aku BENCI & MARAH dengan dia.namun aku msih berpegang dengan prinsipku bahawa mengikut:
Rasulullah Saw bersabda : “Orang kuat itu bukanlah yang menang dalam bergusti tetapi orang kuat adalah yang mampu menahan nafsu amarahnya.” (HR. Bukhari dan Muslim) 


Sumber daripada: http://arnamee.blogspot.com/2012/08/memaafkan-orang-cara-mengawal-marah.html#ixzz29LRuLu00

terus terang bahawa bila aku lalui semua ini,ia membuatkan aku jatuh tapi tiada siapa pun yang sambut.aku mampu menangis dalam kedudukan ku yang msih terbelenggu menanti jikalau ada insan yang menolong.aku masih tetap sendiri bila mengenangkan semua itu.
begitulah saja coretanku kali ini. . .terima kasih dan jumpa lagi.

No comments:

Post a Comment